Blogul de modă - particularități

Blogul de modă se distinge de celelalte tipuri de bloguri. El este o platformă cheie în 
producția și circulația discursului modei, potrivit articolului „Blogs de mode : les 
nouveaux espaces du discours de mode ”
Blogurile de modă conțin texte, fotografii, videoclipuri, sunete etc. Acestea se caracterizează printr-un ton spontan și subiectiv, așa cum reiese din articolul citat mai sus. 
Bloggerii de modă sunt producători, dar și mari consumatori de bloguri. Ei sunt centrul 
atenției în blogurile lor. Vedem prin ochii lor, ceea ce poartă, ceea ce recomandă, ceea
 ce li se pare frumos și original etc. 
Accentul cade pe simțuri și pe satisfacerea plăcerilor în blogurile de modă. 
Bloggerii de modă vorbesc despre credințele lor personale în privința tendințelor actuale din lumea modei.  Ceea ce fac blogerii de modă este de multe ori un ac de bricolaj, iau 
imagini din mai multe site-uri și-și construiesc propriile postări și opinii pe baza acestora.
Blogerii de modă devin voci influente pentru consumatorii lor de mesaje postate. Aceștia sugerează diverse ținute, produse, pe care le promovează intens prin propriul stil de viață
.

Multe reviste de modă au propriile bloguri și oameni pasionați și specializați în cultura 
modei. În România este cazul revistei The One.
Prin blogurile de modă se creează o altă viziune despre cum ar trebui să arate modelele 
sau ce ar trebui acestea să poarte. Este vocea amatorului care poate concura oricând cu orice revistă de modă. 
Blogerul de modă poate fi pe rând scriitor, fotograf, stilist, manechin etc. Stilul și 
imaginea sunt două concepte intens promovate pe blogurile de modă. 
Estetica este definită în articolul „Dites moi si je suis belle...” scris de Benoit Goetz ca „acea disciplină care care ne cere pe  toate tonurile posibile să- i spunem că e frumoasă”. Este o meditație de motive sau o absență a acestora la care 
putem răspunde pozitiv sau negativ. Este de preferabil să răspundem într-un mod pozitiv. 
Opera de artă este reprezentarea fantasmei, a dorinței și a reprezentării negate de eul interior în concepția freudiană. 
Estetica este strâns legată de judecata universală asupra lucrurilor frumoase. 
În cartea „A thousand plateaus” scrisă de Deleuze și Guattari regăsim metaforele și  metonimiile ca o parte a limbajului, doarr atunci când presupun un discurs indirect.  „Sunt mai multe pasiuni într-o pasiune, mai multe tipuri de voci într-o voce”
„Ceea ce numim stil poate fi numit cel mai natural lucru din lume”(Deleuze, Guattari). Stilul linngvistic, din punctul autorilor de vedere nu este „o creație psihologică individuală”, ci un „ansamblu de enunțări” este „producerea unui limbaj în interiorul unui limbaj”. 
„Un regim de semne constituie un sistem semiotic” și „fiecare semn face referire la un altul, conform autorilor. Oamenii sunt fragmentați într-o  modă binară, susțin cei doi cercetători. Urmărim clasele sociale, dar și distincțiile dintre masculinitate și feminitate .
În lumea animală mimetismul joacă un rol foarte important, spun Deleuze și Guattari. 
Guattari și Deleuze definesc asamblajele ca fiind pasionale, componente ale dorinței. Astfel, asamblajul nu există fără pasiune, nu există fără dorința de a-l realiza

Blogul personal ca mediu de dezvoltare și branding. Intersecții interactive și antreprenoriale( fragment din propria lucrare de licență)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-mi ce crezi:

Totalul afișărilor de pagină

Un produs Blogger.

Pub

Publicite

Despre mine

Fotografia mea

Orice aș scrie, oricine își va da seama că a găsit-o pe Alexandra pe care o cauta.

Ads

Follow me on Bloglovin

Follow on Bloglovin

Google+ Followers